Als er een donorhart vrijkomt voor een hartpatiënt waarom gebruiken ze dan een pieper ipv gewoon bellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

omdat je dan het risico hebt dat de persoon de telefoon niet opneemt, om een of andere reden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pieper of semafoon is een gesloten netwerk dat voor speciale toepassingen (vnl. alarmeringen) wordt gebruikt.
De pieper wordt meegegeven met instructies wie te bellen als een bepaalde code wordt "doorgepiept" door het ziekenhuis. Bijv. code 1 = cardiologie bellen spoed.

De pieper is in dit geval een ideaal spoed communicatie middel want is altijd bereikbaar!

De telefoon van de belanghebbende kan in gesprek zijn omdat belangstellende familieleden aan de telefoon hangen om te vragen hoe het met de patiënt gaat terwijl het ziekenhuis probeert te bellen om te zeggen dat er een donorhart beschikbaar is.....en dan is spoed, veel spoed geboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal perfect, Beer, een plus van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me inderdaad een stuk logischer dan het antwoord er boven! Plusje.